varma mackor, en bok och en veranda :)

Är ju ensam hemma fortfarande pga brorsans match.
Därmed ingen som lagar lunch åt mig.
Lite sent påkommet jag vet, men.. mamma ringde och sa att det finns rostbröd i kylen och vi åt fläskcaré med chevresås igår, så det fanns även chevre ost kvar.
Då passade det ju super att göra varma mackor i ugnen :)
För er nyfikna som undrar hur man gör så skriver jag ett recept här:

För ca en macka

ca 1/10 del chevre ost
hjortronsylt
rostbröd

Ta ut mackan ur frysen
Ta ut chevren och hjortronsylten ut frysen :)
Skär chevren till en cirkel och lägg på brödet.
Lägg på lite hjortronsylt över och ställ in i ugnen på 200 grader i ca 5-10 min.

Lättare en så va det inte :)
Här kommer en bild på min goda mackor i ugnen sen ska jag sätta mig på verandan och läsa en bok samtidigr som jag äter mackorna, mums.





Och en bild på läsplatsen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0